HM-Yachtrental

vaarroutes

Boottocht met de Sirius van 14 t/m 20 augustus 2009

Die Manta auf unserem Liegeplatz im Gat van der Vloeien beim Sonnenaufgang

Na lang wachten (we hadden al in April gereserveerd) was het dan eindelijk zover. We konden beginnen aan onze eerste vakantie op een boot.

Dag 1:  over de maas van Cuijk naar Alem waar we in het restaurant van de jachthaven van een voortreffelijk diner hebben genoten. s ’avonds nog gezwommen en Erik (9jaar) en Maxime (10) de eerste beginselen van het roeien bijgebracht in het extra bootje wat ik de avond voor het vertrek nog telefonisch besproken had met Vissers.

Dag 2: van Alem over de maas, bergsche maas, via het steurgat door de Biesbosch naar Werkendam. Aldaar hebben Gerry en Maxime een fiets gehuurd om wat boodschappen te doen en hebben we heerlijk op de Sirius gekookt en gegeten. Nog wat gezwommen en roeiles 2 gegeven om vervolgens van alle luxe aan boord te genieten (douche, TV, in de meeste jachthavens was ook toegang tot internet, etc)

Dag 3: van Werkendam door  Biesbosch, Amer, Nieuwe Merwede, Beneden Merwede naar Sleeuwijk. Opnieuw opde boot gegeten. Roeiles geven was niet meer nodig, maar uit veiligheids overweging had ik de roeiboot met een lang touw aan de Sirius vast gemaakt voor alle zekerheid zodat Erik en Maxime zich ten allen tijden via het touw konden terugtrekken.

Dag 4: van Sleeuwijk de Beneden Merwede overgestoken naar Gorinchem, de Linge opgevaren tot Leerdam en weer terug
naar Sleeuwijk. Deze morgen kregen we ook 2 gasten aan boord die ons deze dag zouden vergezellen. Dit echtpaar had veel meer ervaring als wij met boten, sluizen en regels op het water. Dus het was niet alleen gezellig maar ook erg leerzaam. Die dag hebben we ook dik 2 uur vast gezeten in de sluis van Gorinchem omdat de deuren weigerde open te gaan. S’avonds hebben we gezamenlijk genoten van een goed etentje in een bistro in Sleeuwijk, waarna onze gasten per auto weer naar huis vertrokken.

Dag 5: van Sleeuwijk via de Beneden- en Niewe Merwede, Hollandsdiep, Amer, Bergsche Maas naar Heusden. Wat een wonderschoon stadje/dorpje.

Dag 6: van Heusden opnieuw een dagje Biesbosch gedaan en weer terug naar Heusden. Deze morgen werd mijn vriend (Eric) met zijn echtgenoot (Lea) gebracht door mijn broer vanuit Vierlingsbeek. Zij zouden ons de laatste 2 dagen komen vergezellen. Omdat de eerste trip naar de  Biesbosch zo mooi was geweest vonden we dat we dat Eric en Lea ook niet konden onthouden. In de middag aangelegd aan een steiger midden in de Biesbosch en genoten van een lekkere lunch en de natuur. Beetje gezwommen en geroeid en terug naar Heusden gevaren om de laatste nacht op de boot door te brengen..

Dag 7: van Heusden via de Maas terug naar Cuijk.
Helaas, het zat er weer op, maar we gaan dit zeker weer vaker doen. Dit is zeker een aanrader voor mensen die is een keer wat anders willen dan Frankrijk, Italië en Spanje. Ook de gebroeders Vissers verdienen een complimentje. Uitstekende, nette boot met veel luxe en ruimte. Ook de  uitleg over de boot en de service van Vissers  is uitstekend, wat voor leken (wat wij waren) onontbeerlijk is.

Bedankt en tot ziens,  Hans Lemmens uit Vierlingsbeek

Vorige pagina vorige pagina

HM-Yachtrental Keersluisweg 15a 5433 NM Cuijk Tel: 0412-642434 Whatsapp: 0614519499 Info@HM-Yachtrental.nl